Jumaat, 11 April 2014

PANASS!! Si Kurang Ajar Hina YDP Agong Semakin Berani dan Melampau!! @PDRMsia @PMOMalaysia @Zahid_Hamidi



Satu laman page yang dikenali sebagai "Page 1 Juta Rakyat Malaysia Menyokong Shabery Cheek" yang dipercayai telah di HACK oleh individu bernama Amran kini sedang galak menyebarkan berita fitnah dan berkaitan dengan perkauman.

Gambar page dibawah,

https://www.facebook.com/weloveshaberycheek

Jika anda layari page berkenaan admin page terbabit hanya menyiarkan cerita PALSU yang dipercayai untuk mengapi-apikan rakyat Malaysia yang terpedaya dengan page berkenaan. Ada pelbagai cerita perkauman seperti pergaduhan diantara melayu dan india yang direka-reka hingga ada pertengkaran di wall terbabit.

Tapi dalam banyak-banyak posting yang admin gila tu buat, gambar bawah ni menunjukkan dia semakin biadap dan kurang ajar!

Biadap dan kurang ajar!!

Bila dah berani hina Baginda Yang Dipertuan Agung dan Permaisuri sampai macam ni sekali, bermakna admin page ni memang benar-benar kurang ajar dan pihak berkuasa patut mengambil tindakan terhadap dia.

Disebabkan posting kurang ajar tu, pemimpin masyarakat mula buat laporan polis!

Semalam pemimpin masyarakat di Kulim Bandar Baharu telah membuat laporan polis di Balai IPD Bandar Baharu keatas page biadap tersebut.

Laporan sedang dibuat

salinan laporan

Pemimpin masyarakat yang mewakili Pekida, JKKK, UMNO kawasan dan Pejabat Daerah

Laporan polis dilakukan bertujuan untuk pihak berkuasa mengambil tindakan keras terhadap admin page terbabit. Kerana mereka tidak mahu manusia yang kurang ajar seperti admin page tu menjadi contoh kepada yang lain untuk bertindak kurang ajar dan tidak menghormati baginda YDP Agong yang kita hormati dan sayangi.

Sehari selepas laporan terbabit, hari ni laa.. admin page tu membuat posting berkenaan laporan polis tersebut,


Laporan polis yang dibuat langsung tak menimbulkan masalah besar terhadap admin biadap tu, malah dia terus menerus menghina baginda YDP Agong dan pihak yang membuat laporan polis terhadapnya.

Dengan harapan setinggi gunung, Mc merayu kepada pihak berkuasa supaya menahan si admin biadap tu. Tak kisah la apa alasan yang dia bagi pun, tapi tindakan yang dia buat tu sudah melampau dan melanggar terma-terma manusia waras.

Mc percaya, bukan Mc sorang yang berharap demikian, malah ramai lagi yang mahu si admin biadap ni ditangkap. Nak juga kami lihat rupanya yang sebenar, sama ada melayu atau berlakon jadi melayu, untuk memporak perandakan rakyat dan negara ni!

McTheory:
Kalau bagi kami cuit sikit dia pun bagus juga.. sikit saja.. tak luak pun.. hehe

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau buat kerja menghina dan menyamar ni biasanya geng tak cerdik. Dah tentu bukan geng Pakatan...

Tanpa Nama berkata...

Beberapa buah negara telah mewujudkna sekatan2 tertentu ke atas media sosial bagi mengekang penyalahgunaan dan bagi menjamin keselamatan negara. cina, turki, singapura dll semua telah adakan sekatan. negara2 tersebut tidak ingin rakyat mereka terus rosak ketahap kronik. sb itu negara terbabit wujudkn sekatan mesikpun mendapat tentangan dari dunia. namun mereka tegas krana tidak mahu rakyat mrku rosak hancur.

tapi malaysia nampaknya masih tidak ada sekatan dibuat. semua masih bebas. yg ada cuma undang2 yg memberi amaran agar tidak melanggar peraturan tp itupun tidak mampu dikuatkuasa.dilarang fitnah, hina dll.itu bukan sekatan. itu peringatan. sekatan adalah seperti terus mansuhkn atau blok serta laman2 tertentu spt facebook dichina, youtube dll.

sepatutnya malaysia wujudkn juga sedikit sekatan bagi mendidik dan mengawasi media sosial yg semakin bebas dan bahaya!
sebagai contoh, negara boleh mewajibkn pendaftaraan no telefon utk sesorang utk buka akaun2 fb atau twitter. facbook mungkin marah. tidak apa. sbb kalau ada maklumat2 ttg pengguna fb yg membahayakn keharmonian dan keselamatan negara, bukannya mudah utk kerajaan dapatkan maklumat dari pangkalan data fb. jadi biarlah kjaan buat sedikit sekatan. andai fb nak blok terus fb dlm negara kerana marah, biarkan shaja. lagi elok!!!!

woi..kjaan, jgn sudah pecah kepala(terhantuk) baru nak terngada!!!!! sebelum generasi semakin hilang nilai2 murni dan rosak krn kebebasan melampau media sosial, buat lah sesuatu.

Tanpa Nama berkata...

Woi. . ..ini bukan kerja pakatan. Ini kerja fuckatan.