Sabtu, 24 Januari 2015

Program Ziarah Pondok Bersama Ds @MukhrizMahathir di Tanjung Kapur #Jitra #Kedah


Pagi ini Dato Seri Hj Mukhriz Tun Mahathir mengziarahi Pondok Ustaz Sobri Bin Osman, Madrasah Al-Ulum Ad-diniah Al-usmaniah, Pondok Tanjung Kapur, Jitra. Turut bersama beliau ialah Adun Jitra, YB Aminuddin Omar.



Turut menyertai ziarah pondok ini ialah Ustaz Shaidi SU Yayasan Pondok Kedah.

Program ziarah pondok pada mulanya dilakukan secara tidak terancang, namun kelamaan, ia bagaikan satu aktiviti tetap Dato Seri MB kita.


Dato Seri MB, sering kali melawat ke pondok-pondok untuk bertanya khabar, dan mengetahui keperluan atau masalah yang dihadapi bagi Tok Guru pondok.






Malah Dato Seri juga sempat makan tengahari bersama Ustaz Sobri dan para anak tahfiznya demi mengeratkan lagi perpaduan diantara pemimpin dan bijak pandai agama.





Untuk pengetahuan pembaca, DSMM kerap merujuk pada guru-guru pondok mengenai cara pentadbiran beliau didalam negeri Kedah. Lebih-lebih lagi jika ianya berkaitan dengan hukum hakam.

Kita doakan, supaya beliau teruskan dengan cara pentadbiran begini. Kerana, inilah cara mentadbir yang orang Kedah mahukan.

Alhamdulillah sejuk hati, bila melihat  Ulamak dan Umarak bersatu.. ianya akan membuatkan pentadbiran negeri diredhai Allah dan lebih cemerlang dimasa akan datang.

sumber www.mukhrizmahathirfc.com

Tiada ulasan: