Selasa, 17 November 2015

MCA Kesal Perbuatan Perbuatan Alvin



Tersebar dilaman-laman media sosial mengenai perbuatan seorang pelakon lucah bernama Alvin Tan. Alvin sebelum ini pernah ditangkap kerana menghina Islam, ditahan kemudian dilepaskan kerana didapati tidak bersalah.

Akan tetapi perbuatannya kali ini benar-benar mencetuskan kemarahan apabila Alvin menghina kitab suci Al-Quran dengan perbuatan biadapnya. Penulis pun tak sanggup nak tunjuk perbuatan Alvin tu, malah penulis menganggap Alvin ini sebagai insan yang tak berotak.


Perbuatan Alvin itu turut dikesali oleh Timbalan Presiden MCA, Datuk Dr Wee Ka Siong yang berkata, perbuatan itu dilihat boleh mempengaruhi dan merosakkan akhlak masyarakat di negara ini.

"Saya tidak faham mengapa Alvin perlu berbuat demikian, saya difahamkan gambar-gambar pemimpin dirosakkan dan dipaparkan di laman Facebooknya itu.

"Kami berasa kesal terhadap perbuatan kejinya itu," katanya lagi. Ka Siong, yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri, berkata hukuman berat patut dikenakan terhadap Alvin kerana dia telah memalukan nama negara.

Jika Timbalan Presiden MCA pun rasa marah dengan perbuatan seperti itu. Apakah umat Islam di Malaysia tak merasa demikian?

Tertunggu juga komen dari pihak DAP, apakah mereka masih mahu menyokong perbuatan Alvin, jika sebelum ini DAP diantara penyelamat dan penyokong kuat Alvin ketika diberkas di Malaysia.

Tiada ulasan: